tisdag 7 februari 2012

Tjockisar.

Mina fina tackor som börjar bli runda om sina magar, det ser ut som om alla har lamm även de yngsta årslammen. Här är det ledartackan Lillis som visar upp sig.
Det är så kallt ute nu så jag har stängt in dom i stallet, de äter och vilar mest. Småflickorna skuttar runt och stampar jämfota när de får sina ryck. Det händer oftast när jag är in i boxen och halmar, då ska det rusas och busas som när de var små.

Lillis, Kajsa och Lotta. Pälsen har vuxit och är småkrusig och helt enormt tät, klippning planeras i mitten på mars.

Här kikar lilla busiga Flinga fram, hon är min lilla favorit och väldigt go och trevlig.
Helt hopplös att få på bild då hon aldrig är still och alltid ska vara mitt i kameran då jag tar fram den. Skönt att solen tittar fram, övre boxdörren står öppen mitt på dagen så alla får se solen på riktigt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails