söndag 12 februari 2012

Lammisar

Vi har så fint väder idag, solen skiner och i luften är det -5 grader. Idag ska jag städa lite i fårstallet, höja foderbordet skura vattenkaret och ge selen. Trädgårdsmästaren åker till sitt jobb och tittar till sådderna som just nu står på värmerören under växthustaken och gror. Sedan tror jag vi ska ta en kaffe ute i snödrivan eller i växthuset.
Nu har jag börjat längta efter lammen som har blivit ett tydligt vårtecken för oss här på gården, det är 7 veckor kvar innan det första lammet kan komma, spännande, omtumlande och väldigt skönt när alla är klar med lammningen. Har en liten film från 2011 års lamm att titta på så länge. Ha en härlig söndag alla!

2 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

He he, när jag såg din överskrift trodde jag att era lamm redan börjat komma. ;-) Våra borde börja dyka upp snart, de är beräknade till månadsskiftet, men precis som med folk kan det ju variera lite, ett par veckor hit eller dit. Det är med skräckblandad förtjusning jag tar emot årets lammning,mkt kan ju gå fel och det blir tuffare att få ihop med vaka nu när vi har en liten människa till i familjen, men det är vcäldigt roligt och mysigt också!

Hur många tackor har ni som ska lamma i år?

Annelie sa...

Hej Linda, vi har 10 tackor och alla verkar vara dräktiga, tre är förstagångslammare. Spännande och som du säger mycket kan gå fel. Jag har ju eget företag så när det är lammning är jag mycket hemma och flexar en del, då priotiterar jag mina tackors välbefinnande framför jobbet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails