torsdag 23 februari 2012

Baggskalle

Mina baggar väntar på frukost, Harald och Baxe, den förstnämnde har ett stort sår i pannan som precis har börjat läka. De stångas och bråkar, har lite lite att göra så här mitt i vintern. Finullsfår är kulliga dvs de har inte horn, när de är små lamm kan hornen markeras med små hornknappar men det hade ingen av de här två killarna.


Boxen är byggd av lastpallar och var tänkt som en tillfällig lösning, nu har den stått här i höladan i tre år och fungerar bra men är inte så snygg.

Jag passerar här när jag ska till fårstallet så pojkarna får alltid sin mat först, sedan har vi gårdens alla verktyg och redskap här så de får ofta sällskap av oss husfolk


Då tar vi oss tid men baggarna och kliar lite under hakan eller på bogen gärna bakom armbågen, det är så skönt så att svansen börjar vispa som när de var små lamm. Är de ute i hagen så ropar jag bara deras namn så kommer de snabbt galopperande in i boxen. De är fina våra baggskallar!
Trist med mörka oskarpa bilder, men det är dåligt ljus här ute på morgonen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails