fredag 10 februari 2012

Fårstängsel och ljusare tider

Sådana här små skyltar får vi sätta upp runt vår gård. Trädgårdsmästaren är helt rabiat när det gäller skotrar. Jag har en lite mer förlåtande inställning som; de är ju unga låt dom ha lite kul och snart är det barmark och då slipper vi oljudet. Men när de börjar köra på våra åkrar, vilket är förbjudet eller än värre när de kör rakt över våra elstängsel och ibland fastnar och river sönder då blir jag GALEN.
Ungdomarna och en och annan vuxen kör snabbt och där man inte får köra. Vi har gott om skoterleder som är välpistade men orörd mark är frestande och cykelvägar är tydligen bäst att köra på, helst med gasen i botten.
Det är många som blivit stoppade av trädgårdsmästaren som upplyst dem om vilka lagar som gäller om just skoterkörning. Tror han skulle kunna extraknäcka som lärare för de som tar förarbevis... eller inte för han är en usel pedagog som snabbt tappar tålamodet.

Nu har jag gnällt färdigt om skotrar för den här gången! Fint väder igen, lagom temperatur så vi kan ta oss en längre promenad. Jag ska vara ledig i helgen så vi hoppas på sol och mildväder!

Det är så mycket ljusare nu, vid 15.30 tiden börjar solen gå ner. Hmm kolla kraftledningsstolpen i baggarnas vinterhage, den lutar betänkligt. Beab som har dragit ny elgata över vår mark ska ta bort alla stolpari vinter eller mot våren. Några ska jag lägga beslag på, kan vara bra att ha till framtida projekt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails