fredag 3 december 2010

Det sista jag ser innan jag tippar i säng


Mitt sängbord med klockan och vattenglaset, förresten jag måste alltid läsa några sidor i den bok jag håller på med för tillfället. Sedan så är väl det sista man ser Atle sprattlen eller han jag delar kylskåp och en massa annat med (trädgårdsmästarn alltså).
Dags att krypa i säng, jobb imorgon!
Förresten, det är julmarknad här i Svartbyn i helgen, man kan köpa sig lite genuint (även mindre genuint) hantverk, nybakad mjukkaka från bagarstugan, fikabröd, fina kransar och julgranar mm. Sedan är det gofika och ibland barnridning på byns islänningar. Öppet mellan 11.00-16.00 tror jag (förr om åren var alltid T med och sålde fina amaryllisar och hyacinter).
F**n nu hör jag att tvättmaskinen håller på att centrifugera utan att tömma vatten som den ska, det liksom bara skvimplar runt, dags att ringa Roberts vitvaruservice, ja inte NU men på måndag måste jag ta itu med det. Han är en pärla, fixar alla mina maskiner på jobbet plätt lätt så en liten tvättmaskin måste vara en baggis!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails