fredag 15 maj 2009

En sväng på "Lantmanna"

Jag är ledig och ska hämta hem Atle från sin lillmatte. Dottern bjöd på frukost hemma hos sig, riktig lyxfrukost somfick ta sin tid.

Atle har ju levt cityliv några dagar. Verkar trivas bra med det men han blev jätteglad när jag kom.

Efter frukost tog vi en promenad, nästan samma runda som de gått de här dagarna. Här sitter vi vid Lulsundskanalen. Under dagen passade jag på att shoppa lite stängsel-pryttlar på Granngården. Gå en sväng på stan och så åt vi lunch hos min kollega Ulrika på Roasters. Avslutatde med en glass och lemonad hemma på dotterns soliga balkong.
Hemma igen, måste återta kontrollen över gården. Blev några rundor över markerna speciellt ned till den gångväg som går över vår mark, ett populärt "hundstråk".
Ja här sitter jag med en kaffe på bron och vad ser jag då? En smilande och förväntansfull hund.




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails