lördag 29 juni 2013

Lite lördagsgnäll...

Skrapar huset, fy faen vad det är TRIST!! Efter två timmar är mina handleder helt slut. Det finns inga genvägar, jo förresten kanske en speedheater kunde vara något men tror ni vi har hyrt en sådan? Nej det har vi förstås inte.
Vi började så smått under midsommar men orkade faktiskt inte, både jag och trädgårdsmästaren behövde en ledig lathelg (gjorde bara sådant vi tycker är roligt här hemma).

Mannen är på jobbet, de har fortfarande bra med kunder och har börjat sin rea så här står jag i min ensamhet och ROAR mig. Jag kan inte ens säga att det blir fint för underarbete är ju liksom före det börjar gå framåt dvs färg i det här fallet. Trösten är väl att framsidan är den värsta delen av husets fyra sidor. Sedan är det det här med hur mycket man ska skrapa? All lös färg förstås men det tenderar att lossna nån lite flisa här och där så tillslut är det trärent.

Tänkte att vi ska göra ett riktigt ryck den här helgen för på måndag åker trädgårdsmästaren till fjälls med sina polare på årlig fisketur och jag blir själv här hemma med fullt-ös-medvetslös på företaget samtidigt som jag sköter djur och gård själv, då kan jag säga att det inte finns nån ork till färgskrapning på kvällarna. 
Undrar hur vårt liv ser ut nästa år? Trädgårdsmästaren gör stora förändringar vad gäller företag och arbete men det får jag skriva om i ett annat inlägg. Jag ser i alla fall fram emot att få rå om honom mer här hemma under vår och sommar kommande år med förhoppningsvis normala arbetstider, lediga helger och sommarsemester!!!

Färdiggnällt för den här gången, nu ska jag fortsätta med det superduper roliga skrapandet.
Ha en fin lördag alla fina!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails