tisdag 31 januari 2012

Hoppsan, vinden är på tapeten igen...

Hmm, nu ser det ut så här när man kommer hem. Trädgårdsmästaren har fått ett il (det betyder att han tar sig för att göra).
Jag kikar upp på vinden där det ser ut så här. Inga svordomar bara lite ljud av skruvdragaren och sågen. Det är vår långdragna ombyggnad av kallvinden som pågår i snigelfart, jag har skrivit om det tidigare här. Nåväl när han kommit igång så ska jag inte störa, vi blir lätt osams om jag kommer med små antydningar om hur det ska vara. Bäst att hålla sig borta, nu vill jag bara att det blir klart någon gång.

Är väldigt trött på vår begränsade förvaring av kläder och skor. Här uppe ska det bli sovrum och garderober i flertal, just nu har vi varsin 60cm garderob, det är ingen lek kan jag säga, blir ett ständigt bärande av olika kläder ut till bagarstugan på hösten och våren. Sedan ska vi göra badrum/toalett, man kan säga att övervåningen blir ett stort sovrum med tillhörande bad och förvaring, lågt i tak men ändå.

Försöker fokusera på fina saker istället för röriga hörn där det står isolering och ligger virke i små travar. Det här är vad man ser på klaffbyrån i hallen just nu. Till höger står mammas leksak som hon hade när hon var barn en figur som snurrar runt när man duttar till pendeln. Ett gammalt brevställ som vi kan ha fina vykort i, det här från syrran när hon var i Chile-Argentina alldelels nyss. Rakspegeln med lite småpryttlar också ett glasklot som trädgårdsmästarn använder för att hålla reda på sina papper och spelkuponger. Bra med lite blickfång som drar blickarna från våra  röriga "skämshörn" just nu.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Lycka till med vindsprojektet!

Annelie sa...

Tack Marianne, kan behövas. Skynda låångsamt är det som gäller här.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails