lördag 26 mars 2011

Skarsnö och trötta kissar

Katterna kommer in efter en tidig morgonrunda, de gick ut redan vid 4-tiden, då är de så här trötta, jag vet att de går långt nu när de kan nyttja skarsnön på nätterna. Tjorv somnar på rygg helt avslappnad bredvid farbror Atle som helst vill leka.
När alla katterna kommer in så går vi ut. Efter utfodring i stallet kl 7.30 så tar vi oss en promenad på isen, hundfritt och skotertomt så här tidigt på lördagmorgonen, strålande sol och 2 minus, helt underbart skönt. Det som är tråkigt för Atles del är att hans tjejkompisar i byn löper så jag kan inte ha honom lös för då sticker han.


All den här snön ska vara borta på fyra veckor, ute på ängen är det ca 70cm djup snö. Klart att den faller ihop när det blir varmare men än så länge är det härlig skare på morgonen och kvällen.

Jag är ledig i dag och ska ägna mig åt lite småplock här hemma kanske plantera lite växter och putsa nåt fönster, vem vet. Helt klart är då att jag nu måste gå ut och hjälpa till med nästa års ved. Trädgårdsmästaren ska ta hem lite "småbjörk" nedifrån skogshagen och då vill han ha hjälp med att lasta på timmervagnen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails