måndag 1 juni 2009

Järnspikar också!

Eller: gud förbannat helvetes jävlar...

Jag är uppvuxen med svordomar. Min pappa är en fena på att svära långa haranger när det jävlas, det har han alltid gjort.
Nu för tiden så svär han inte så mycket men när han var i 60-70 årsåldern och hjälpte oss syskon med våra husrenoveringar eller när han byggde på de egna projekten då kryddades spikandet och sågandet med diverse svordomar i olika kombinationer, gärna uppblandat med lite muntert visslande när arbetet flöt på.

Vi får oss en lektion i spikens utformning och revolutionen med dyckertens inträde på snickeriscenen.



Här fnissar han och svär lite över de hopplösa tofflorna som han lånat av Trädgårdsmästaren för att ta sig till kaffebordet i växthuset på lördagkväll.



SENARE LÖRDAG KVÄLL


Fy farfar vad smutsig jag blev om tassarna! Jag och syrran har gosat med fåren lite.

Landkrabbor och sötvattenspirarter, ge mig lite rom!
Blir lite nostalgisk när vi smakar den mörka Old Monk från Goa, Indien. Citron och lime är gott i men det går utmärkt utan. I Indien är Coca colan den dyra ingrediensen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails