söndag 7 juni 2009

Vi planterar och Atle testar elen i stängslet igen.

Lite "pynt". Mina favoriter just nu som pryder sin plats i köksfönstret. En fin ask i keramik inköp på Deigntorget för ett år sedan och en av mina glaskulor/brevpressar, jag har en lite samling av dem. Dottern tyckte jag var kufig i början men nu har hon vant sig vid min samlarvurm för det här glas-pyntet.
Här ser man också att husmodern inte tagit bort innanfönstren i köket. De ska få sitta i år. Jag lyfter ur de som sitter i sovrummet i år och de i badrummet för de ska målas.


Situationsbundet lärande.
Atle testade elstängslet på ett annat ställe idag. Han förstår inte att den otäcka elen sitter i hela stängslet och i alla trådar som går runt fåren, men nu kanske han har förstått (fåren har ju fattat så det ska väl han också göra förhoppningsvis...).
Han har mest varit rädd att närma sig hagen där han fick en elsmäll första gången, vi grinden Jag tycker inte det är kul när han sätter nosen, örat eller som idag nacken mot eltråden, han ylar och gnyr så det skär i hjärtat. Här vilar han lite efter den hemska upplevelsen. Dumma eltråd.

Trädgårdsmästaren har mycket att göra på jobbet det är högsäsong. Det är öppet alla dagar i veckan fram till midsommar så han är ganska trött när han kommer hem på kvällarna. Men lite plantering i det egna växthuset hinns alltid med. Det är gurka som planteras. Det är liksom hans grej det här med plantering så vi hjälps åt.

Meloner planterades också. Fixade lite utomhus med krukor och sommarmöbler. Nu kan värmen komma så vi kan sitta ute i solen eller slappa i hammocken



Rogivande med betande får, nu är alla nyfikna och kommer gärna fram till mig när jag är i hagen. Det ska klias och klappas lite, lammen smakar på kläderna och tackorna kollar om det finns något gott.

Kväll i soffan.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ojoj vad har är söt Alte, när han ligger och snosar i pläden. Nu längtar jag till höjden, kanske dyker upp någon kväll i veckan:)
Mmm ska bli gott med melon till sommaren!
Puss&Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails