tisdag 9 juni 2009

Vilka är dom här människorna?

Men här tänkte någon fel eller som Stenne skulle säga: Vilka är dom här människorna? Ja, vad är det för smartingar som far ut i skogen och kastar barr och löv förpackade i en plastsäck? Kanske samma kategori som förpackar hundbajs i plastpåse och sedan låter den ligga.
Fast det är nästa värre när jag kommer hem och irriterat berättar för Trädgårdsmästarn och han svarar: Ja vilka idioter! Du tömde väl säcken och tog med den hem? Ehe, nej, hmm det skulle jag naturligtvis gjort, men jag och Sprattlen var på väg så att säga.
Men lugn den ligger säkert kvar nästa gång vi tar den svängen, då kan jag göra en insats, troligtvis har det blivit fler säckar med skräp. Klusterbildning. Aha här är det en tipp för trädgårdsavfall, vi lämnar vårt skräp här vi också.

-Vilka är dom här människorna?



Världens bästa bil, Kingen, får sig en ansiktslyfning rosten på flaket utrotas. Helt klart är att det kommer att ta år innan den skrotas på grund av läckande flak...

Under dagen fixade O eltråden i hagen som jag körde av med "snöret" då jag tog ner lite vegetation under stängslet på måndagkväll. I morse när vi tog morgonkaffe på jobbet så berättade några av mina affärskollegor om det förträffliga med att ligga på spikmatta, man sover så skönt sedan.
Att kroppsarbetade några timmar på kvällskvisten är mitt tips till god sömn. Man kan göra lite tankearbete samtidigt eller meditera. Att ligga på en spikmatta skulle nog göra mig stressad just nu...
Jag har varit förbi Bodenrör och visat bilder på rörsystemet till brunnarna i stallet.
Rådet blev att ta bort allt, borra nytt brunnshål och installera ny pump med isolerade rör osv. Jag ska ta in pris så får vi se. Det blir dyrt initialt men sedan är vattnet "gratis".


Tidigare idag, här tuggas det.
Ikväll, tittar ut och ser min lilla hjord rusa runt i hagen. För någon kväll sedan var det samma spring men "på riktigt" . Jag tror att det var en älg eller kanske en räv i buskarna då, de var rejält uppstressade. Nu är det mer busspring, tackorna drar iväg och lammen efter, sen vänder dom och rusar tillbaka. Ser rätt kul ut. Efter några varv så återgår allt till det vanliga bestyret att beta.

2 kommentarer:

Norra Vildans sa...

Visst kan man reta sig på allt "trädgårdsavfall" som ligger där det inte ska ligga, säger som Stenne "vilka är de där människorna". Hittade en mattebok med ägarens namn på mitt i "trädgårdsavfallet" här uppe i skogen, de bodde i Sävast!! Man tippar inte i sin närhet heller utan åker till grannbyn och låtsas som att ingen ser. Ang spikmatta så är jag ägare av en, ont men härligt, något visst med mattan. En bekant till mig somnar nästan på direkten när hon lägger sig på sin fastän det inte är riktigt det hon vill just då./S

Annelie sa...

Mattebok i trädgårdsavfall? Om du berättar det för Trädgårdsmästarn kommer han att fråga dig om du ringde upp matte-boks-innehavaren och bad honom hämta upp det dom tippat. Han har själv åkt efter en bil med släp lastat med ris. När han kom ikapp uppe i skogen så fick den personen en obehaglig civilcurage-konfrontation av T. Det var nog inte så kul upplevelse.
Ska det bli så att vi ska vara poliser, det känns inte så roligt, även om den händelsen var lite rolig i efterhand faktisk...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails