söndag 1 december 2013

Omdisponering

Omdisponering kan stå för lite olika saker, i det här fallet så har kontoret fått sig en genomgång. Tröttsamt när man är mitt i bråten men skönt när det är gjort.
Kontor, arbetsrum och gästrum. Det är allt från dator, ekonomipapper och pysslargrejer som ska få plats på liten yta.

I hyllorna står böcker som hör till gården dvs lite fackböcker om odling, djur, jordbruk och hantverk.

Fyndar lite stoppgarn i sybehörslådan, inte för att jag stoppar strumpor men det kan vara bra att ha till annat.

Här förvarar jag också min fårsax en äldre Alfa Laval med ny skär. Tyvärr en aning för tung för min hand, tyngden och vibrationen är rena döden för handleder och grepp men bra att ha till enstaka klippningar.

Jag tycker det är jättekul med gamla böcker om jordbruk, har samlat på mig några genom åren, som den här som bara är för pojkar (?), ja utvecklingen har ju gått framåt på många sätt men innehållsmässigt är det mycket som är sig likt.

Kokboken Format som jag fick av min syster när jag startade Hanssons, vi besökte den restaurangen på vår inspirationsresa innan jag öppnade caféet.

Det blev en helt ny bokhylla för att få ordning på alla grejer. Vi satte upp samma hyllsystem som vi har på andra ställen i det här huset plus att jag även har det på jobbet. Väldigt praktiskt och lättjobbat.

Blev ju riktigt bra även om dottern tyckte vi kunde tapetsera om också. Det är hennes tonårsrum med en jättefin tapet från Designers Guild som jag faktiskt inte har ledsnat på även fast den är lila, anno 1998. Helt fel men passar så bra i det här gamla huset.

Från ett kontor med högar på skrivbordet och diverse golvförvaring till tomma hyllplan och ett renstädat skrivbord, det känns jättebra.
Så nu är den omdisponeringen genomförd!

2 kommentarer:

Livet på Nedergård sa...

Bussigt! Någon borde komma hit och göra samma sak... Arbetsrummet är ett kaos utan like.

Annelie sa...

Jag brukar använda termen behovsstädning, det var helt klart dags för kontoret den här gången, prova får du se hur bra det blir. Man är präktigt nöjd efteråt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails