söndag 10 mars 2013

Söndagsbestyr

Skön söndag tillbringas hemma, äter frukost i lugn och ro efter att ha utfodrat djuren.
Nu har jag satt en bulldeg så vi ska få färska kanelbullar till förmiddagskaffet, sedan är resten av dagen oskriven. Har en massa "bör göra" som jag kan pyssla med idag.

Ja lite tvätt och persedelvård, men så är det ju alltid. Vi har ingen tvättstuga så tvätten hänger jag på en ihopfällbar ställning och för de större sakerna som lakan och dukar använder jag sängens ram som sträck. Det torkar snabbt och så luktar det gott av nytvättat, bäst är ju när man får hänga ute men det är några månader kvar dit.

2 kommentarer:

Åsa! sa...

Jag fick tips utav Mien med bloggen "Mail från gården" om din läsvärda blogg!

Nog längtar vi efter att få hänga ut tvätten, men idag blåser det isande kallt här på ön och våren känns oerhört långt borta :(

På återseende :)

Annelie sa...

Hej Åsa och välkommen! Ja visst längtar vi till våren men den dröjer för vår del. Först ska vi ha vårvinter här i norr. Kan tänka mig att ni har friska vindar, här har vi kallt och sol, slipper för det mesta blåsten när solen skiner på vintern. På återseende!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails