fredag 8 mars 2013

En överraskning, fortfarande...

Varje gång jag öppnar dörren blir jag glatt överraskad. Jag har fortfarande inte vant mig vid att vi har en inbyggd farstukvist, jag liksom hajar till varje gång jag öppnar dörren hit. Det är en ansenlig massa gånger vi gör det när vi är hemma eftersom husets katter går in och ut på olika tider, särskilt om det är fint väder som idag, då blir det en massa spring i dörren.

Det blev ett nytt rum varifrån man upplever gårdstunet på ett nytt sätt.
Vi har redan provat på den praktiska sidan när det t ex är snöstorm, då är den ett skönt vindskydd innan man kliver in i huset, man hinner liksom samla sig, borsta av sig snön och i lugn och ro leta reda på nycklar medan man kan ställa ifrån sig det man nu har i händerna utan att det försvinner i snön eller blåser bort i den starka vinden. Ja, jag vänjer mig väl tillslut men ännu ett tag kommer den att vara en angenäm överraskning.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails