torsdag 29 december 2011

Va, kom det nån?




Tjorv och Atle kikar lite...
Kompisarna sover i soffan och måste bara kika lite vad matte har för sig. Sedan kan matte alltid skoja till det och säga; det kommer nån eller vem vill ha korv? Då har man Atles fulla uppmärksamhet men på kattspråk är det bara skoj och inget att bry sig i...

Mellandagar är jobbdagar hos oss, mycket på både mitt och trädgårdsmästarens företag. Sedan kommer långa kalla januari och februari då man verkligen kan hålla sig för skratt. Stillsamt både hemma och på jobbet, tid för att städa och rensa och att umgås med vänner och varandra, julen är liksom ingen mysa hemma på jullovet-period, det har det aldrig varit när jag tänker efter.

Ibland blir jag väldigt sugen på ett lönearbete men bara när jag tänker på de lagstadgade ledigheterna som fem veckors semester och inarbetade flextimmarna eller ledig dag före röd dag!! Det skulle verkligen vara lyxigt men i längden helt omöjligt för mig tror jag.

Inför det nya året så att jag har lovat mig själv att bli bättre på att uppskatta det jag verkligen har och inte hela tiden sträva mot nåt annat, vara i nuet och gräva mer där jag står. Hmm det är jag jävligt bra på när jag tänker efter, med åren har jag tappat sugen på karriär jag vill bara ha ett bra liv så nära mina intressen och värderingar som möjligt. Jag ska verkligen odla de tankarna nu när vi vänder blad och går in i 2012

1 kommentar:

Marianne sa...

Gott nytt år Annelie!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails