torsdag 7 oktober 2010

Men va faan?


Jag sitter vid köksbordet och bloggar lite. Hemtrevligt och lugnt, dottern är hemma och har just krypit ned i sin säng. Trädgårdsmästaren har också gått och lagt sig. Låg och klagade lite över trängseln i sängen Atle under täcker och två katter utsträckata på sidan.
-Vad är det för ett jävla zoo vi har, inte ens sängen får man ha ifred.
Men tillslut somnar han och då kommer Tjorv utsmygandes från sovrummet tar ett skutt upp till diskbänken och sätter sig över hålet och KISSAR högt och ljudligt.
Jag hör bara ett strilande först och tänker att han slagit på kranen lite den begåvade kissen. Det är bättre upp. Han gör sin kvällstoalett i diskhon!
Jag vet att Nils, vår gammel katt, kissar i badkarsavloppet ibland när det krisar men aldrig att han skulle tordas sätta sig i mattes diskho.
Jag är ju pragmatiskt lagd så snabbt ser jag fördelen med att han satt just där och inte på mattan. Det lilla stycket lyckades pricka hålet också så hans tassar var helt torra!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Kluriga katter... Det där med badkar känner jag igen. "Max två pinkar i lådan, är det inte rensat så går jag nånannanstans!"

Annelie sa...

Ja de är begåvade kissarna, i USA såg jag kattlådor som såg ut som toalettsitsar, tanken var att lära dem gå på vanligt WC med den "atrappen".

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails