söndag 10 oktober 2010

Knep och knåp en lördagkväll


Vi äter upp de sista rödingarna som T fiskat i fjällen. Gjorde ett kryddsmör med örter och lemonchilli som jag fyllde dom med. Färskpotatis och en variant på vitvinssås med lite torr sherry till var väldigt gott.
Efterrätt var kolasnören och kaffe och en och annan snaps.
Snapsen tog vi till middagen men det slank ned lite efteråt också.

Det är inte så att vi "dekorerar" flaskan, vi har liten kurs i hur man gör knopar.
Olof visar sina knopkunskaper, har man gjort lumpen till sjöss och jobbat inom flottan så får man lära sig knåp och knop. Här ska han visa mig en knop som jag har använt mig av förr men helt glömt bort. Antagligen för att jag inte har någon båt som ska angöras vid bryggan eller kanske det har med OPn att göra vad vet jag?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails