tisdag 14 april 2009

Vardag igen

Jag är inte så mycket för påskpynt, men blommor och sådana här gillar jag. När syrran såg dem (jag har flera) så sa hon -åhh du har tagit fram dina tupp-parader.
Det var skönt att äntligen få ett namn på pyntet!
-Jamen det heter ju "tomteparad" när det är tomtar på, så det här är väl en tuppparad, eller?






Sprattle poserar (eller "posar" som lillmatte säger) framför slyhögarna som vi fyllt på under vintern och mer ska det bli. Vi ska ha ett skogsbete för fåren här.

Gammal trotjänare som följde med huset. Den lägger vi mattorna på ett tag till sen är det ladan som gäller. Hur som helst vardag igen och jag känner mig utvilad och taggad för mera jobb, vi har hela härliga våren framför oss.




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails