onsdag 22 april 2009

Det kom ett telefonsamtal...

"Länsstyrelsen" ringde idag. Jag som alltid brukar skriva upp namn när det kommer viktiga telefonsamtal glömde helt bort att göra det, blev paff helt enkelt. Trodde det var en telefonsäljare (men av det proffsiga slaget) som ringde när jag precis höll på att "skumma" en latte till en kund.
Iallafall så fick jag besked om att de tagit emot min ansökan gällande miljöinvestering för betesmark och våtmark. Det tyckte att projektet verkade jätteintressant!
De återkommer när det blivit barmark för en fältundersökning. Dagens glada nyhet.

Sedan kom lite ångest, hur var det nu jag skrev i mitt förslag till miljöprojekt? Tror de att vi har världens nyckelbiotop med stort antal rara och utrotningshotade arter/växter eller?
Kollar min "skrivelse" när jag kommer hem, nej jag har inte målat upp någon orealistisk bild av vad vi vill göra och hur det kommer att se ut när allt är klart.
Så nu ser jag framemot att träffa personen som jag inte kommer ihåg namnet på. Få se om det blir något "samarbete".

Värsta propagandabilden för en ung frivillig arbetare.

Det här var i höstas, syns inte så bra men vi har tagit ut rejält med sly. Det gjorde vi med hjälp av våra vänner, slitsamt men roligt. En riktig arbetsdag med avbrott för fika lunch och fika. På kvällen hade vi fest med god mat och dryck. Det var några trötta ryggar efter den helgen. Förutom Trädgårdsmästaren och O som var ute redan dagen efter och pysslade i skogen.







Måste bara få med en somrig bild. Midsommar och j-vligt myggigt. Vi flyttar runt på gården för att få sitta i solen. Här är vi vid bagarstugan innan solen försvinner ned bakom höladan. Syrran sitter med bara vrister, det gjorde hon inte länge, när solen försvann bakom ladan exploderade gården av blodsugare.


Förklädnad: Latinamerikansk diktator som ler och håller en spole stubintråd i näven? Nehej, det är bara Trädgårdsmästaren som glatt visar sin fina mössa från Bodens musikkår samtidigt som han viftar med ett nystan av tjärsnöre.



Nu försvinner solen bakom ladan, myggen har redan börjat anfalla. Fram mot midnatt gick det inte att vara ute längre så vi fick gå in. I år kan vi sitta i växthuset om det skulle behövas.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, vilka propaganda bilder du lägger ut!

Vad kul med länstyrelsen. Håller tummarna för samarbete! / N

Anonym sa...

Ja visst, saknas bara en "statslogga" från öst i hörnet. Och ja, vi håller tummarna så får vi se vad det blir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails