söndag 7 april 2013

Våfflor till bagarbarn

Investerade i ett nytt våffeljärn till påskhelgen. Det är perfekt att göra våfflor ute i växthuset, var och en som kommer och hälsar på kan komponera sin egen våffla och servera sig själv.

Syrran och dottern fixar sina frasiga våfflor. Det osar och fräser om järnet utan att man behöver irritera sig för vi är ju "utomhus". Snabbt är det bortvädrat och dofterna blandar sig med röken från grillen utanför.

Ingen skärpa här men ni fattar bildspråket, gott med tinade skogshallon och vispgrädde. Eller hjortron, eller jordgubbar, eller åkerbär. Det enda vi inte plockat fram ur frysen var blåbär, ja man kan inte komma ihåg allt.

Har en känsla av att det blir fler våfflor den här vårvintern, nödfika kan man väl kalla det, jag är ju "bagarns barn" på så vis att här är det sällan fikabröd i frysen. Fast jag försöker alltid ha vanliga kanelbullar på lager de är gångbara i alla sällskap!

5 kommentarer:

Therese på Granne med Pellgårn sa...

Visst är det perfekt med våfflor i växthuset!(blir så sugen)
Har själv ett pyttelitet ett, men där har gräddats många våfflor i vårsolen!
Ha det gott!

Therese

Annelie sa...

Hej Theres och välkommen hem! Ja det är perfekt, kan lätt bli lite mycket av doften om man gör dom inomhus, sedan är de godast ute i vårsolen.

Livet på Nedergård sa...

Nää nu... hur ska jag nu kunna gå och lägga mig när jag har bilden av de där våfflorna på näthinnan?! Snålvattnet bara droppar ur mungipan.

Anonym sa...

Kul idé med våffeljärn (och el!) i växthuset. Ett sånt ska jag också ha när jag blir stor ;)

Fru Purjo sa...

Gu va gott med våfflor! Det får bli våfflor till helgen...helt enkelt :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails