söndag 14 november 2010

November-söndag

Livet på en pinne, att sitta i soffan på morgonen och prata med matte.


Eller bli buren och gosad med.


Och att fira farsdag med en supergod fudgekaka.


Måste bara visa bilden på dottern i arbetsutstyrsel, borta är galaklänningen och den stylade frisyren som hon hade förra helgen. Men naglarna har hon visst klarat, det är arbetshandskar som gäller när man är i husrenoverar-tagen.


Solen sken idag, här är antika kikaren som går att använda men nog mest är snygg, den står i köksfönstret tillsammans med mina två får.


Även om jag var trött och lite tung i huvudet idag efter en lång lördag så är det så skönt med sol allt blir mycket lättare.

Trädgårsmästaren var uppe före mig och hann gå ut med Atle, göra frukost och steka köttfärs. Värsta piggelingubben idag alltså. Men jag gör ju alltid utfodringen av fåren så jag hade redan varit uppe en gång.


Kvällen innan, syrran bjöd på mat hemma hos oss. Så skönt att komma hem och någon fixar och donar i köket. Ibland är det jobbigt med servicejobb, att vara glad och trevlig kan vara en stor prövning när man har tankarna på annat håll.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails