torsdag 25 november 2010

Att få saker gjorda



Vardagliga saker som städrutin och plocka fram stjärnan till advent är det inga problem med, trist att städa men det ska göras, adventspyssel är ganska trevligt däremot.
Ikväll har vi varit på kombinerad middag med information som Skogsägarna bjudit in till. När vi kom hem halv tio på kvällen så städade vi huset tillsammans. Det är löningshelg med skyltsöndag så vi jobbar fullt ut på våra företag både jag och T hela helgen därför den sena städtimmen. Det är så skönt att komma hem på fredagkväll och slippa ta itu med det då.




Vissa punkter på höstens att göra lista är åtgärdade och andra hanns inte med. Vår utlandssemester gjorde att hela hösten blev stressig när vi väl kom hem igen.
Men det stämmer inte riktigt för på den här lappen står det att det här skulle göras i augusti och vi var ju borta i september?
Det är det här med att få saker gjorda, disciplin, prioritering eller fördelning av tid, vad det nu beror på så kom kylan och huxflux var det vinter igen.
Mitt trädgårdsland får jag ta itu med till våren, kanske skörda någon palsternacka eller rödbeta då? Nu när jag ser det från köksfönstret ser det ganska trevligt ut med vindflöjel och en snygg silverkula på en snidad pinne, sockerärtornas spalje står kvar. Jag har iallafall tagit in bärnäten så att inga fåglar kan fastna där, alltid något.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails