måndag 23 augusti 2010

Men kan farbror skynda sig lite?


Har du en såg eller röjsax i händerna så är du genast populär på den här gården.




Den här björken har vi pratat om att ta ned hela sommaren för den skuggar bästa solen mitt på dagen vid växthuset. Så idag när vi satt ute och drack kaffe så kom jag på att vi kan ta ned den med en hög stubbe så blir det en stadig stängselstolpe av den.




Sagt och gjort alltså. Självklart kommer alla tjejer sättande genom hagen när det hör sågens första drag och ser "farbrorn" som håller i den. Bäst att stå nära så man inte missar någon gobit.

-Kan han skynda sig lite, vi svääälter ihjääällll. Stress-test, man kan få hög puls av mindre



Hoppsan här kom det lite annat, Cikorian blommar med sin fina lavendelblåa blomma. Den är med i vallfröblandningen som vi köpte från Olssons fröer ifjol. Sedan är det svingel, gräsfröblandning, timotej, och två olika vitklöver undrar om det inte var Svartkämpar också...




Misson completed, ser inte så kul ut men det blev ljust och bra och hela björktoppen gick åt på ett nafs. Nu behöver vi inte flytta runt när vi vill få lite sol på oss.


Hela söndagen var en bra arbetsdag, stängselfix till marken jag arrenderar av grannen Lennart, rensning av trädgårdsland, röjning under alla stängseltrådar, sista gången för i år antar jag och så hann vi såga ner några svartvinbärsbuskar, sedan har vi hängt framför tv:n och avnjutit nyskördade kokta rödbetor med kryddsmör.

Mitt i vårt kvällsmål så gick larmet på caféet. När det går så ringer det hemma och på min mobil, jag kan säga att adrenalinet går igång när man hör sirenen i luren. Vi fick kasta oss i bilen och snabbt köra in till företaget för att se om det var inbrott eller vad? Falsklarm den här gången antagligen något elavbrott som gjort att det gått igång. Hursomhelst är det värst när larmet går på natten för då är det nästan alltid ett riktigt inbrott men det är en annan historia.

2 kommentarer:

Börje S sa...

Helsingefåren är likadana.

Annelie sa...

Hej Börje!
Jaha kunde väl tro det...det är med livet som insats de kommer farande fårskallarna. Man får vara snabb om man ska fälla större träd.
/Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails