fredag 2 november 2012

Allhelgonaafton

Myser på här hemma, tänder ljus och dricker morgonkaffet. Jag har lyxat mig med ledig fredag plus att vi har stängt lördag - söndag så jag får långhelg. Känns som om jag har jobbat i ett sedan vi kom hem från semestern. Det är väl nackdelen när man är bortrest och ledig, papper samlas på hög, bokföring, löner, betalningar, annonser och scheman ska göras och bokas så inget faller mellan stolarna. Men nu är det rensopat på skrivbordet, nästa vecka planerad och jag kan koppla av i helgen medan mina bästa medarbetare sköter jobbet idag!

Så här har det sett ut några dagar, ett fint litet snötäcke som gör det en aning ljusare. Vi har inte tagit hem ensilagebollarna ännu. De smälter in fint i snölandskapet så jag bryr mig inte lika mycket att dom ligger där som  jättestora marshmallows och stör min utsikt. Att ha många bollar till vinternsäsongen känns tryggt men då ska de vara prydligt samlade vid "fägatan".

Just nu så regnar det och är kallt så snön har blivit ett halt istäcke istället, som vanligt tänker jag på renarna och våra andra hjortdjur som får en besvärlig vinter när det blir iskaka närmast marken.
Trevlig fredag på alla!/Annelie

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails