måndag 18 juni 2012

Stilla blank sjö och krispigt ljus.


Söndagkväll, det klarnar upp och slutar regna, genast blir man glad och hoppfull, jag är nog väldigt väderberoende när det gäller humöret. Men det beror väl på att den här tiden på året är så intensiv, vi arbetar väldigt många och långa dagar så har man ledigt ska allt hinnas med både inne och ute, då är det inte kul med regn.
Kan glädja mig åt putsade fönster iallafall. Jag har tagit bort innanfönstren i köket, då blir allt kvivskarpt och krispigt, ett helt annat ljus som jag blir glad av. Minnen av sommrar hos mormor i Snårbäcksliden susar förbi, det trevliga köket med vaxduk på köksbordet, vita gardiner, blå rullgardiner mot solen, kokkaffe, sommarsaft och slätbulla till doppa.  
När jag nu putsade fönstren så blev det sommargardiner över köksbänken, mammas fina broderade gardiner som hon alltid hade i köket under sommaren när hon levde. Vår mamma hade nästan alltid ett handarbete på gång, broderi, stickning eller nåt i vävstolen så det finns några klenoder sparade hos oss syskon, gäller bara att komma ihåg och ta fram och använda så man får se dom!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails