torsdag 7 juni 2012

Nationaldagen

Innebär arbete för mig och trädgårdsmästaren. På hans företag är det högtryck, speciellt idag då de firade sitt 90-års jubileum med 20% på hela sortimentet.
Hos oss på Hanssons är flaggdagen en riktig fikadag för hela familjen. Vi laddar upp extra med härliga bakverk, mackor och sallader.
Innan rusningen hann jag ta ett fika med dottern och min syrra. Det är inte ofta jag sitter i det här hörnet. Känns lyxigt att slappa på jobbet och se på kunder som kommer och går.
Jag älskar caféer, doften av nybryggt kaffe och äkta espresso, slamret av porslin och det dämpade surret av människor som möts. Till och med oset från mackgrillen är helt rätt.
Sedan råkar det vara på mitt eget ställe jag gör dagens reflektion men det hade lika gärna kunnat vara på ett café i grannkommunen eller i huvudstaden. Man kan bli less på sitt eget förstås men när jag sitter här så känns det bara trevligt. Caféer är mötesplatser, var vi än är i världen så besöker vi ett café om det finns ett eller hur?


Dottern jobbar nu som tjänsteman på ett företag så hon var ledig idag. Hon har också cafékulturen i blodet, fick den nästan genom mordersmjölken! Som hon har fått anpassa sig till mamma och pappa, hon är uppvuxen med blommor, jord, kakor, vaniljsås och kundservice i en salig blandning.  

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails