söndag 28 mars 2010

I väntans tider



Jag förbereder lite inför lammningen. Under söndagen hann jag med att städa i stallet.




Har ströat med ny halm också.





Trädgårdsmästar tog skidorna och hämtade nya rönnkvistar.



De äter knopprana först sedan börjar de gnaga av barken.



Jag har monterat ihop två lammningsboxar, hängt upp värmelampor och fyllt på med ren halm.
Hela tiden är jag assisterad av Tjorv och Kurre som gömmer sig i halmhögarna och attackerar varandra.


Det är varmt ute trots snöovädret, men de ligger helst inne och isdisslar och tittar på vad jag pysslar med. Det är bra att de vänjer sig vid att vi rör oss istallet mellan utfodringarna. Blir störigt och hög ljudnivå om de alltid tror att de ska få mat när vi är hos dem.
Men här är de ganska proppmätta, nu ger jag dem, tacka-foder blandat med korn och lite mineraler. Tokosel fick de förra veckan, nu väntar vi på lammning.
/Annelie





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails