söndag 7 mars 2010

Afternoon tea och halm.


Jag har infört afternoon tea på Hanssons meny , tisdag-torsdag kl 14.00-17.00. Få se om det är några som tycker det verkar lika trevligt som jag. Ännu så har jag bara riggat en bild för vår meny och den ser ut så här, blaskigt te men det är faktiskt grönt Sencha eller kanske ett Oolong för den med lite fantasi. Premiären blir på tisdag med snittar och små munsbitar.



Röda rosor som jag fått av min trädgårdsmästare, det har varit så mycket arbete för oss, vi har inte hunnit med nåt annat. Idag har jag jobbat också men T har fixat hemma på gården. Hämtat hö och skottat snö. Baggarna har fått komma ut igen, det var en rejäl driva bakom deras dörr. De blir verkligen "glada" av att få komma och gå som de vill, springer in och ut hela tiden.


Förra helgen så städade jag i växthuset. Ska bli skönt att få ta sin kaffekopp ut dit och njuta av ljuset och värmen kanske nästa söndag? Kan det bli lite sol då så blir jag nöjd för jag tänkte vara ledig faktiskt!


Åsså mina tjejer, de växer om sina magar. Jag har halmat hela deras ligghall idag. Nu får de korn och hö, de mumsar så gott och det hörs små förnöjsamma suckar när jag laddar foderbordet. Passade på att diska ur vattenkaret också. Skönt med mildväder allt blir så mycket enklare när man inte behöver frysa om händerna hela tiden. Men de får gå inne tills snön har rasat ner från taket. Min mardröm är att någon av dem skulle få ett takras över ryggen. Eller välta och fastna ute i djupsnön när vi är på våra jobb. Hispig jag? Nej, men riskmedveten kanske.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails