torsdag 3 december 2009

Krasslig och ont i hälen besked.


Jag har blivit förkyld, snuvig med torrhosta. Ledig i dag så jag har försökt ta det lugnt, men lite städ och tvätt orkade jag med. Tog en tur med Trädgårdsmästaren till dottern i grannstaden också, shoppade lite vinterskor på hennes jobb. Dottern hade lagt undan ett par kängor till T som han köpte.


Apropå skodon och fötter så är skrillorna undanstoppade för denna gången. Snön kom
så det är färdigåkt på sjön för det här året.
Idag berättade T att han ringt till sin läkare för att höra vad han ska göra med sin onda häl.
Åh det här är bra, vad tror ni doktorn svarade?
-Finns ingen medicin eller mirakelkur. Det enda som hjälper är ortopediska inlägg som du ska använda varje dag, från det du kliver upp tills du går och lägger dig. Har du tur går det över inom ett år men det kan ta längre tid och du måste använda inlägg resten av ditt liv.
Vad var det jag sa (eller hur syrran vad var det vi sa)?
Tjurskallen som måste få allt inpräntat i pannbenet är nog övertygad tillslut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad var det vi sa. Jag ser att han hittade skridskoskydden jag köpte dyrt på Returidé. De tittade på dem och klämde till slut i med 5 kronor...
Syrran

Maria sa...

Vilka fina skridskor. Länge sedan jag åkte skridskor.

Annelie sa...

Hej Maria
Vad roligt att du tittar in, jag har inte heller åkt skridskor på många år men min trädgårrdsmästaren far alltid ut på blankisen om han hinner innan snön kommer.

Annelie sa...

Syrran...
De är lite korta men funkar utmärkt. Han var lite fundersam hur de hade hamnat i 2:ans arbertsrum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails