fredag 18 december 2009

I soffan med en pläd trivs man bäst



Det har varit kallt i några dagar nu, -27 som mest. Atle vill inte vara ute, springer snabbt in igen efter uträttat ärende. Bilen känns som en pansarvagn, styv och med däck som är platta efter att ha stått en natt. Vi är bara ovan efter den milda hösten för nu är vintern här på riktigt.
Jag ska skilja på baggarna och tackorna men det känns lite väl hårt att ställa ut killarna i höladan där det är lika kallt som utomhus, vindskydd och torrt om klövarna förstås men jag inväntar lite mildare väder hursomhelst. Deras pälsar har blivit ulliga igen och växer för varje dag.

4 kommentarer:

Eva sa...

Hej!
Vad härligt med alla dessa djur - Tin-Tin skulle älska dessa får, aldrig lämna dem.
Atle som myser inne ivärmen de gör de mina också. Hur jag kom på Ytterlinningen jo,jag har varit här de två senaste somrarna och har trivs så bra det känns roligt att kunna få bo åretom för en tid. En riktig GodJul till dig och de dina.//Eva & tjejerna

Siw Synnerman Nordström sa...

Hej!
En hälsning från en som ofta läser din mysiga blogg. Jag bor i Avan och har två gårdshundar, Titus o Elliot. Den sistnämnde är brorson till din Atle. Vi har i veckan parat våran Titus med Lady från Freiley´s. Hoppas det blir små valpar så småningom. Gå gärna in på våran hemsida och se hur vi har det: www.synnerman.cybersite.se.
Siw, Titus o Elliot

Annelie sa...

Hej Siw, trevligt att du lämnar en kommentar, man funderar ju ibland vilka som hittar hit. Jag har hittat till er sida också, en av gårdshundträffarna (som vi inte var på) var ju hos er. Ni har så fin gård så den har jag förstås koll på, tänker alltid när jag ser en riktigt restaurerad norrbottensgård att det måste vara synnerligen trevliga och "riktiga" människor som bor där!
Valpar med Atles/Affes gener blir förstås bäst!
Ska hålla mig uppdaterad via din sida/
Annelie

Annelie sa...

Eva, är du till Boden så kom förbi det var så länge sedan vi sågs!
Kramar från oss/Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails