måndag 7 december 2009

I samlingarna.


Mina favoriter, koppar med dekor i guld och rött, under julhelgen använder vi dom flitigt, annars är det mest muggar till kaffet. Den rosa Rosmarin är en annan favorit och de turkosa Arabica-kopparna också förstås.


Tekoppar från 80-talet, då var det populärt med vegetativt tema, här citronskivor, ganska gräsliga men jag har inte haft hjärta att rensa bort dem. En av mina gräddkannor står också här.



Blåeld, tekoppar. Här har jag lagt lackstången ser jag(?), den kan behövas till julklapparna framöver.


Skåpet som antagligen har använts på något kontor under sekelskiftet 1800-1900-talet passar jättebra till att förvara diverse porslin- och glaspryttlar. Köpte det till mitt första café men när jag bytte lokal till min nuvarande så passade det inte in, men hemma hos oss fick det plats och fungerar som extra kökssåp (vi har inte så många sådana i vårt gamla hus).

2 kommentarer:

Norra Vildans sa...

Fint förvaringsskåp och alla möjliga muggar därtill. Såg stjärnan i fönstret, det blev jättemysigt. Appropå "löp" tror jag Atle slog nytt rekord på 100 m häromkvällen när han sprang ikapp oss. Men han fick ett fräs tillbaka för nu är det sluttampen men hon luktar "godis" naturligtvis.

Carola Magnusson sa...

Jaa...citronmuggarna var ju.......originella... ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails