onsdag 4 november 2009

Snöstorm vill vi inte ha (det vill väl ingen)...


Mitt lilla får som jag fick av syrran i födelsedagspresent i somras.
Imorgon blir det klippning av alla fåren, vi har en mild höst så det ska nog gå bra. Inatt är de instängda så det är torra och fina imorgon. Deras päls ullar på sig igen på 2-3 veckor
Hmm, för tre-fyra år var det snöstorm den här helgen, det kom 40 cm snö. Jag kommer ihåg det för vi hade varit på Näringslivsgala med allt vad det innebär, dvs långklänning och nätta högklackade skor. Trädgårdsmästaren hade fina kostymen på sig.
Taxin körde fast i drivsnön och jag fick pulsa med snö upp till knäna de sista 50m för att komma in i värmen. Nästan helt omöjligt med alkohol i knoppen och kroppen, kalla fötter, klackar som slinter och en massa tyg som är i vägen.
T hjälpte taxin loss, bad den vänta, tog på sig kängor, täckbyxor, vinterjackan och åkte till jobbet för att skotta av de höga drivor som lagt sig på växthusen. Vi tog rejäl sovmorgon den söndagen.
Sådant väder vill jag inte ha nu när fåren ska snaggas.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails