söndag 1 november 2009

Jobb och soffpotatisar


Jag har haft en intensiv jobbarvecka, på torsdag öppnade Bodens fösta galleria. Vi har haft att göra på mitt café som ligger i närheten. Många uttröttade shoppare som måste fylla på med bränsle. Vilken succé med nya Enter galleria. Jag har mest slappat i soffan efter långa arbetsdagar, finns inte energi till något annat. Här Atle och Tjorv som slöar i soffan



Men lite trevlig samvaro hann vi med på lördagkväll, trädgårdsmästaren lagade mat, jag var ju som sagt på jobbet hela dagen.



Dottern hade också jobbat, hon pluggar på veckorna och jobbar extra (fast hon är tjänstledig för studier) på sitt gamla jobb. Det är så inom restaurang, café och handel vi arbetar när de flesta är lediga och har långhelg.



Idag, söndag förmiddag. Solen står lågt på himlen och det blir fint ljus inne. Vi har haft sovmorgon och tagit det lugnt. Hämtat mer halm från ladorna, rengjort vattenkar i stallet och burit bort lite ris från vinterhagen. T hann med att sota också, jag stod och höll i stegen. Taket var torrt för solen hade legat på hela dagen. Det var ju bra så jag slapp få en nedhasnade gubbe i huvudet!
Lite väl spännande tycker jag. Nästa år får vi inte vänta till så här sent med att sota. Balansera på nocken och skrämmas med vinglig gång, det är inte snällt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails