lördag 13 juli 2013

Lördagmorgon!



Frukost i fina skålen med färska hjortron som trädgårdsmästaren varit ute på myren och plockat åt mig, det är kärlek det för jag kan tala om att det är en h**vetes massa mygg där.  Själv gillar han inte hjortron, han är bra konstig, skogens guld bara smälter i munnen och är så lyxigt att äta till frukost.

Skålen är en av två som jag vunnit på tipspromenad när vi var på kosläpp tidigare i vår. Det är Norrmejeriers lyxiga giveaway som jag tycker är jättefina. Oftast brukar företagspresenter vara ganska gräsliga. Blev förresten ganska paff när Postens bilbud anlände med ett stort paket med dessa skålar, ryggsäck, picknikfilt, termos och några värdecheckar.
Det var helt oväntat med en vinst på den tipspromenaden! Ja, nu är man ju redan lojal kund, förutom keson den producerar dom inte tyvärr, men kanske någon gång i framtiden så blir det 100% lokala mejeriprodukter i den här skålen!

Skålarna görs av den här konsthantverkaren: www.larssonskrukmakeri.com. Kanske kan bli ett utflyktsmål längre fram, Lövånger är ju nästgårds, ungefär 16 mil från oss.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men hallå där, var det inte ett gruppsvar från FYRA initierade damer. Utan Dottern hade vi aldrig klarat frågorna från mjölkpaketens baksida och jag minns hur jag räknade ut invägd mjölk utifrån antal kor och baskunskaper om vad en välskött SKB (eller vad de heter nu för tiden) kan prestera i dessa dagar. Men du kan gottgöra med att packa picknick-setet med något smarrigt och bjuda ditt team på en myggfri utflykt i höst. Glöm inte vinet, ingen mjölk. Vitt för EG och det är OK för mig med. :-)
/Syrran

Unknown sa...

SLB ska det vara såklart.

Annelie sa...

Haha! Blir spännande att höra EGs reaktion, om jag inte missminner mig så lämnade hon in en egen kupong. Vi kanske får två utflykter att se framemot!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails