söndag 5 maj 2013

Bakslag också lite lamm på kvällskvisten.

Det är mycket prat om väder och vind dessa dagar, eller alla dagar för min del. Jobbar man på café så får man höra många kommentarer om dagens och veckans väder :-).

Vill bara visa hur senaste "bakslaget" såg ut hos oss. Det här var på valborgsmässoafton, jag har precis kommit hem från jobbet och varit ut i fårhuset för att se om det kommit några nya lamm.

Ett passande dystert väder till min huvudvärk som jag var tvungen att kurera med treo och lite vågrätt vilande. Sedan ringde Pelle som kör Lantbrukstjänst kadaverbil och meddelade att han var på väg från Kalix till Boden för att hämta upp den döda tacka som vi anmält för hämtning veckan innan. Egentligen ska det ske inom tre arbetsdagar, men är det kallt väder så kan det vänta, de smalar förstås på sig fler uppdrag, var visst fyra döda kor att hämta här i krokarna också.

Trädgårdsmästaren gick ut till vägen med skottkärran eftersom infarten till gården är så "svag" den här tiden på året och det bara blir en massa merjobb ifall vi släpper in en tung lastbil på den.

På det hela taget en grådyster valborg men med trevligt umgänge då vi var bjudna på födelsedagsmiddag hos svåger och svägerska.
Kvällen avrundade jag tidigare än mannen och självklart hamnade jag i fårhuset då en tacka lammat och fick dirigeras in i en nyhalmad lammbox där hon snabbt boade in sig med sina kavata och hungriga barn. Det var en grå dag som slutade fint med goa pigga lamm. skönt!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails