onsdag 19 september 2012

Regn och logotyp

Just ordet regn har förekommit mycket den här sommaren och hösten. Vi väntar på slaktbilen, den kommer tidigt i morgon, försökte få dom att hämta ikväll just för att undvika regnet men det gick inte. Vindskyddet hjälper en hel del men nog kommer det vara blöta lamm. Regnet fullkomligt öser ner och det är 5 grader ute. Jag är glad att jag ströade i vindskyddet, kanske de håller sig lite torra och rena iallafall.

Har tagit fram en logotyp till vår fårgård, är ju lite skadad av mitt tidigare yrke så formgivningen jag gör åt mig själv är jag aldrig nöjd med. Men nu har jag stannat vid den här lilla bilden med lamm och text, Höjdens fårgård.
Tänkte först skriva ut hela Fyragårdarshöjden men det blir alldeles för långt och svårarbetat. Nåväl nu kör vi så här. Just det här är följesedeln till köttlådorna, med nedre delen som kvitto.

En annan bra sak jag ordnat är betalning via min iPhone. Kunder med chipkort kan betala i min mobil precis som på Ica. Inga avgifter, kvitto på mejlen och möjlighet att bifoga foto på det sålda. Om någon vill kolla vad det är för App så heter den I Zettle. (com).

Bort med alla bankavgifter, det här är teknik som kommer, precis som spotify slagit igenom. Inom handel är vi väldigt frustrerade på bankernas pålagor och avgifter plus att de inte vill hantera kontanter, för sjutton det är väl en av deras kärnverksamheter!

Men åter till appen, nu är det enkelt att göra affär och kunden slipper hämta ut kontanter för att betala, det ska vara smidig logistik även när man jobbar småskaligt och ekologiskt!


 
 

4 kommentarer:

Gårdsbacken sa...

Enkel och stilren logotyp...
Snyggt!
Den skulle du kunna använda som header på bloggen... :))

Vädret låter onekligen lite bistert. Förhoppningsvis får vi några fler vackra höstdagar innan vintern. Färgerna i naturen är ju helt magiska den här tiden på året.

Ha det bra på Höjden!

Kram!

Livet på Nedergård sa...

Fniss, känner sååå igen mig i att man aldrig är nöjd med det man designar åt sig själv! Jag har börjat på tiotals logotyper, men är fortfarande utan, för inget duger. Din logotyp är fin, och bilden kan man ju dessutom byta t.ex. enligt årstid utan att logon lider av det.

Högagärde sa...

Ursnygg logga. Du ska verkligen känna dig nöjd, helnöjd. Men visst förstår jag din tanke, tänk om det kan bli lite, lite bättre......

Det lät ju nästan för bra för att vara sant att kunna betala med iPhonen. Det ska man kanske undersöka......

Elisabeth

Annelie sa...

Tack för era glada tillrop! ja den kanske inte är så dum iallafall. Visst är det konstigt att man kan vara sån petimeter med sitt eget. det är ju inge världskatastrof om den inte är snyggast i världen. Nu ska vi bara ta fram lite etiketter och sånt som kan vara bra att ha till "lammprodukterna" och header, kanske det.
Iphone betalning kan verkligen rekomenderas, de har 40 000 nöjda användare. Min kompis som driver ett bead and breakfast har använt appen i 6 månader och är helnöjd!
Ha en fin dag allesammans!
/Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails