måndag 19 juli 2010

Lyxfrukost...


Frukost med hjortron som trädgårdsmästaren plockat på sitt ställe. Bara ett smakprov på vad som kommer. De är en av mina favoriter men att plocka bär är inte min grej. Som barn var jag alltid tvungen att följa med mamma och pappa till skogen och "myren", mygg och knott höll på att göra mig galen.
Goda att äta är dom iallafall, jag laddar för en ny arbetsvecka, vi har som mest att göra nu på mitt café. Turister och hemvändare som fikar, äter och dricker en och annan kall pilsner. Finns inte så mycket tid eller energi till annat än arbete just nu!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Som glad semesterfirare tyckte jag pilsnern smakade perfekt, särskilt som den avnjöts på din fina altan på cafét!

Annelie sa...

Hej Sandra! Lite avunds blir man när man ser er sitta solbrända och lediga med en kall en framför er... Ska nog ta en tur till Brännastrand nån kväll så man får känna sig ledig.

Marianne sa...

Hej Annleie! Nu har jag letat igen din blogg vilket har att göra med att jag nyligen påbörjat en egen. Himla roligt! Där finns bl a en bild på Börjes Helsingefår. Kanske kommer fler så småningom... /Hälsningar fr Åkerby

Annelie sa...

Hej Marianne, ska genast kolla upp din blogg och vill gärna se och höra om Börjes Helsingefår!
/Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails