torsdag 27 maj 2010

Roliga saker som blir måsten...



Vinrankan i växthuset knatar på och har redan fått fruktämnen, allt rullar på i naturlig takt och vi hamnar efter.




Tomaterna måste få komma i jorden.





Chillifrukten har också tagit sig ordentligt och tycker antagligen ett det är lite magert om fötterna.



Jorden är hemma, gödsel har vi, vad saknas?
Lite inspiration, det är inte kul när roliga saker blir måsten!

Trädgårdsmästaren har full rulle på sitt företag, soliga dagar börjar han fem på morgonen, han måste vattna och lufta alla växthus och drivbänkar. Sen har han öppet till 19.00 och är sällan hemma förrän halv åtta på kvällen.
Jag har det bättre börjar inte så tidigt och är hemma en timme för honom.

Att han sedan jobbar 7-dagarsvecka och jag 6-dagar varje vecka ökar ju inte på fritiden precis.
Företagande är en livsstil, man väljer själv.
Men det är idiotiskt att vi har företag med högsäsong på sommaren! Jag har faktiskt föreslagit att han ska börja med snöröjning istället!




Tjorv får illustrera hur trädgårdsmästaren ser ut när han slocknar framför TVn på kvällarna. Jag är en nattuggla, har tyvärr en andra växel som ibland hoppar i på kvällen med resultat att jag är genomtrött på mornarna.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails