söndag 2 maj 2010

1:a maj


Vi tillbringade nästan hela dagen ihomhus, strilande regn och 3 plusgrader gjorde att vi inte ens hissade flaggan. Katterna var ute korta svängar men Atle han vägrade, låg inne i salen under filten och sov för att ibland titta upp och voffa lite.


Så här ser det ut i hagen utanför fårstallet, blött och fullt med fårspillning från hösten och vintern. Här vill jag inte släppa ut de små, ser framför mig skitiga lamm med diarré och annat otrevligt. Nej vi får vänta tills det torkat upp och då göra en korridor till nästa hage.


Mellan stallbestyr, städning och tvätt så har vi eldat, fikat, ätit och läst bok framför brasan. På det hela en skön ledig lördag.


Trädgårdsmästaren har skördat sina första potatisar som han driver upp i kruka så här års. Cheri tror jag den här sorten heter. Den är fast och god passar i sallader, dekorativ med sitt rosa skal.



Pelargonerna från ifjol har kommit igång ordentligt. Det är Rosa rosenpelargon, sorten heter Hanna har jag för mig.
Idag ska vi fixa lite i hagarna, Dottern jobbar men O har kommit till oss för att hjälpa till.
Det är sista helgen före midsommar som trädgårdsmästaren är ledig en hel helg sedan drar hans vårsäsong igång på allvar och då är han bara hemma på kvällarna.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails