tisdag 22 maj 2012

Tvångsfika

På väg hem från dagens jobb hälsar jag på trädgårdsmästaren på företaget. Ska man få några ord med varandra till vardags nu när han jobbar hela tiden så är bästa sättet att ta en kaffe i fikarummet. Blir lite som en "tvångsfika", han måste sitta still och prata, inte vara på väg hela tiden.
Till saken hör att han äter lunch på mitt café varje dag men då har jag inte tid att prata med honom. Det blir stress även där, men vi hinner ses en stund på kvällen.
Långa dagar blir det när det är högsäsong, just nu sköter jag det mesta hemma vad gäller hushåll och djur. På Hanssons har vi en månad kvar innan högsäsongen kommer igång.
Jag har skrivit om det förr, hur tokigt det är att vi har verksamheter som är koncentrerade till vår och sommar, vi tänkte inte till där!
Så kan det gå när man vill göra något roligt, förverkliga sig själv och hela det där tramset. ;-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails