onsdag 7 oktober 2009

Katastrofespresso och mums me nyslaktat lamm.

På jobbet, espressomaskinen börjar krångla, inte själva bryggruppen utan tevattenkranen. Den sprutar vattenånga och går inte att slå av. 98:a gradigt vatten/ånga som spottar och fräser är inte så kul, särskilt inte i kombination med tryck. Det löste sig, Roberts vitvaruservice ryckte ut och åtgärdade problemet. Men innan dess är det många kunder som står helt handfallna när de inte kan få sin latte, eftersom maskinen måste tas ur bruk (slås av och tömmas) för att gå att hantera utan livet som insats. Senare på eftermiddagen går en av frysboxarna sönder! Inte min vecka verkar det som.

Vi har ganska lugnt nu så vi hinner städa och fixa. Uteserveringen är nedmonterad och bortforslad. Nu håller vi på med diverse"persedelvård". Lite genomgång av porslin, bl a kassera allt med sprickor och naggar. Nya tallrikar och förkläden är beställda. Jag ska en sväng till IKEA också där finns mycket prisvärt att köpa till ett litet café.
Hemma på kvällen, vi tillagar lammkotletter/karre. Steker i smör med färska kryddor och vitlök. Äter med klyftpotatis och god gräddsås, det var jättegott.
Dottern ville inte att vi skulle prata lamm och framför allt inte slakt när vi äter.
-Måste ni prata om vem det är (till O och trädgårdsmästaren)? Jag vill inte tänka på det, vill bara njuta av en god köttbit!

Dottern bakar goda kardemummasnurror med kanelfyllning.

Gott till kvällsfikat! Smör, smör, smör and a lot of socker. Imorgon är jag ledig och då ska dörren till fårstallet snickras färdig. Det går framåt så sakteliga.
Mest nöjd idag är trädgårdsmästaren som varit och bokat en kryssning som vi ska göra nästa år i september. Karibien blir det då. Där är vi olika, jag älskar att vara hemma och han skulle gärna bo utomlands 6månader om året, måste vara något med åldern eller?
Tur att han vill resa annars skulle jag aldrig komma mig iväg någonstans, hemmakatt som jag är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så läcker pannan med lammköttet ser ut!Lena

Anonym sa...

Karibien....Whats that!? Det var något nytt för mig, när kom ni(pappa)på den härliga idéen? / dottern

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails