fredag 4 juni 2010

Rensar markerna på skrot.


Vi har samlat ihop gammalt skrot som ligger här och där i markerna. Taggtråd finns det gott om på en sådan här gammal gård. Förr så åkte man inte till soptippen eller skroten med sitt skräp.
Jag hittar fortfarande rullar av förvriden tråd i stenskravlet, fastvuxet i slyn.
Tyvärr är fåren duktiga på att "gnöla" in sig precis där det är som jävligast. Ännu så har ingen skadat sig och nu har vi gått igenom de ställen där dom vistas så vi kanske slipper allvarliga skador.
Fast senast igårkväll, i hällregnet när jag var ute och drog tråd till en ny hage, så vad snubblade jag på mitt på vallen om inte ett rostigt litet taggtrådsnystan som stack upp ur jorden. Det var säkert bara toppen av ett isberg så jag tog nävarna och grävde mig ned en bit innan jag knipsade av stumparna med bultsaxen.



Många högar med dumpat material har det blivit hos oss. Vi har samlat ihop järnskrot för nästan 3000:- de senaste två åren. Det är inte slut än, i en av hagarna finns gårdens cykel- och järnspistipp. Det väger lite mer och kan säkert generera några kronor.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails